Szemkamerás vizsgálatok (Eye tracking camera)

A szemkamerás vizsgálatok célja a médiavizsgálatok során választ adni arra, hogy a befogadó miként reagál a különféle vizuális tartalmakra, üzenetekre. A szemüvegre szerelt két kamera közül az egyik a látványt, a másik a szemmozgást rögzíti. A két adatsort a számítógép dolgozza fel, melynek során a szemmozgás által letapogatott felületek elszíneződnek, felrajzolva:

1) a befogadó figyelmének az útvonalait;

2) a kitüntetett figyelmet kapó részleteket;

3) az egyes részletekre jutó időt;

4) az egyes részletekhez való visszatéréseket;

5) az észlelési határon kívül eső területeket;

6) a befogadó hirdetéseket értelmező stratégiáját.

A szemkamerás vizsgálatok a nyomtatott hirdetések belső tördelésétől és tipográfiai kiemeléseitől kezdve a weblapok struktúrájának a kialakításán át a boltok árukínálatának a polcra való kihelyezéséig számos területen jelentenek segítséget a marketingszakembereknek. Lásd még blickfangZ görbe.

Scroll to Top