Spontán eseményként beállított, kommunikációs stratégák és médiaszakemberek által tudatosan megtervezett (ál)médiaesemény, amely jellemzően azzal a céllal lett létrehozva, hogy témát szolgáltasson a sajtó számára. A pszeudoesemények mögött elsősorban hivatásos kommunikátorok és médiamunkások állnak (PR-szakemberek, sajtófőnökök, kommunikációs stratégák). Eltervezése magában foglalja a közönség megtévesztésének a szándékát egy adott szituációnak a valóságtól eltérő tálalásával: a nem valóságos elemek nagyobb hangsúlyt kapnak, mint a valóságosak. Gyakran politikai manipulációs lehetőségeket is rejt magában.
A politikai kommunikációban egyre többször bevetett stratégia: a valóságshow-k analógiáját alkalmazva politikusok között is régóta bevált módszer az érzelmi involválódást kiváltó, a paraszociális interakció kialakulását elősegítő szituációk „megteremtésére”.
