v

Vezércikk

A vezércikk (latinul: editorialis) a sajtóműfajok egyik kiemelt jelentőségű, véleményközpontú publicisztikai műfaja, amely egy adott sajtóorgánum – napilap, hetilap, folyóirat – hivatalos álláspontját képviseli egy aktuális közéleti, politikai, gazdasági vagy társadalmi kérdésben.

Vezércikk Read Post »

Vezetékes drog

Eredetileg a televízió pszichológiai gyakorlatban alkalmazott elnevezése abban az esetben, amikor valamely személy naponta három óránál hosszabb ideig nézi a műsorokat, vagyis tulajdonképpen a tévé rabjává válik.

Vezetékes drog Read Post »

Videóblog

A blog egyik formája, amelyen a felhasználó mozgóképes tartalmat publikál. Leggyakoribb formája jelenleg a YouTube videómegosztó közösségi oldalon egy, a vlogger által szerkesztett csatorna.

Videóblog Read Post »

Vidrahatás

A közönség egyik fajta reakciójára vonatkozó elnevezés, amely arra utal, hogy a befogadók többsége már az érzékelés kezdetén ellenáll a hatáskeltésnek, például a reklámok alatt automatikusan – a vízbe merülő vidrához hasonlóan – „bezárja” fülét.

Vidrahatás Read Post »

Világos stílussal való csábítás

A média által használt stílusjegy a közelmúlt terméke, ismertetőjegye a világosságra, átláthatóságra, tömörségre, összefogottságra való törekvés. A világosság csáberővel bír. A manipuláció akkor kezdődik, amikor a világosság nem kísérője az érvelésnek, hanem helyettesítője. Lásd még érzések manipulálása.

Világos stílussal való csábítás Read Post »

Virális (Viral)

Olyan esetek leírására használt kifejezés, amikor egy tartalom – például egy YouTube-videó, egy blog- vagy Facebook-bejegyzés – rövid idő alatt figyelemre méltóan sok felhasználót ér el a megosztásoknak köszönhetően.

Virális (Viral) Read Post »

Virtuális

1. Látszólagos, elképzelt, nem valódi.

2. Lehetőségként létező, benne rejlő.

3. Új, informatikai jelentésében, amely a magyar nyelvben is meghonosodni látszik: információs hálózaton történő; kiterjesztése: virtuális folklór, irodalom stb.

Virtuális Read Post »

Scroll to Top