s

Sajtótámogatás

A tájékoztatás sokszínűségét reprezentáló észak-amerikai és nyugat-európai demokráciákban az állam politikai és pénzügyi segítségével, sajtótámogatással látják korrigálhatónak a médiapiac aránytalanságait. Ezen országokban a sajtó a demokratikus köztájékoztatás része, ezért a sokszínűsége közügy, így a megteremtéséhez lehetőség van közpénzek igénybevételére. A médiapiaci tulajdonkoncentráció és a tőkehiány miatti lapbezárások állami beavatkozással történő korrigálása mellett általában is erős érvek szólnak.

Sajtótámogatás Read Post »

Sajtótermék

A sajtótermék magyar médiatörvényben meghatározott fogalma olyan napilapot, hetilapot vagy más időszaki lapot, valamint internetes újságot vagy hírportált jelöl, amelyet gazdasági szolgáltatásként nyújtanak, amelynek a tartalmáért valamely természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság szerkesztői felelősséget viselnek, és amelynek elsődleges célja szövegből, illetve képekből álló tartalmaknak a nyilvánossághoz való eljuttatása tájékoztatás, szórakoztatás vagy oktatás céljából, nyomtatott formátumban vagy valamely elektronikus hírközlő hálózaton keresztül.

Sajtótermék Read Post »

Screenager

Televízión, számítógépen, elektronikus zenén felnőtt generáció tagjainak a megnevezése. A szó három angol fogalomból született: screen (’képernyő’), a teenager (’tizenéves’), és a screen-age (’képernyőkor’) (Douglas Rushkoff szüleménye). A kilencvenes évek végén a screenager szubkultúrát a techno, elektronikus zenei műfajok, az ezekhez kapcsolódó szórakozási formák és a televízió, számítógép, internet aktív használata jellemezte.

Screenager Read Post »

Second Life

A second life egy internetalapú virtuális világ, amelyben a lakóknak nevezett felhasználók kiberreprezentációk, azaz mozgó avatarok képében szabadon alkotnak és alakítanak egy virtuális szociális hálózatot és környezetet, az ún. metaverzumot.

Second Life Read Post »

Sharing economy

Internetalapú közösségi gazdaság. Gazdasági és szociális rendszer, amely az árukhoz, a szolgáltatásokhoz, az adatokhoz és a tudáshoz közösségi hozzáférést tesz lehetővé. Alapfilozófiája: egyre kevésbé van jelentősége a birtoklásnak, és fontosabb lesz az elérés, megosztás.

Sharing economy Read Post »

Sinn

Luhmann értelmezésében a Sinn az az értelem, cél, amelyik a kommunikáció irányát meghatározza. Jelentős kérdés, hogy létezik-e olyan kollektív „értelem, cél”, amely mentén a fenntarthatóság megvalósítható? Képes-e az ember a saját és a másik ember méltóságát felismerni, és ezen méltóság alá rendelni a cselekvéseit?

Sinn Read Post »

Sms-fal

Fesztiválokon nagy kivetítőre mobiltelefonról küldhető – korlátozottan tömegkommunikációs – üzenet. Az sms-korszak egyik innovációja. Az sms visszaszorulásával eltűnt; pusztán annyi maradt meg az innovációból, hogy a közös képernyőre (kivetített applikációra) mobiltelefonnal többen felcsatlakozhatnak.

Sms-fal Read Post »

Social listening

Online térben folyó beszélgetések kvalitatív tartalmai elemzése, amelynek során azt vizsgálják, hogy milyen mechanizmusok (ingerek, félelmek, ízlések) állnak a fogyasztói döntések hátterében.

Social listening Read Post »

Spektakularizáció

Lecomte és Denni szerint azzal, hogy a televízió állandó látvánnyá változtatta a politikát, az elvesztette szakrális jellegét, és arra kényszerült, hogy a hagyományos politikai kommunikációt a média nyelvéhez igazítsa.

Spektakularizáció Read Post »

Scroll to Top