Rávezetés
A befogadó számára a média felkínálja a megoldást. A rávezetés abban az esetben fordul elő, és lehet sikeres, ha:
A befogadó számára a média felkínálja a megoldást. A rávezetés abban az esetben fordul elő, és lehet sikeres, ha:
A közösségi médiában csatlakozásra, véleménynyilvánításra használható jel; másként lájk gomb.
Egy másik alkotásra (műsorra, filmre, különösen annak kiemelt, például humoros részeire) vagy egyszerűen bevágott szövegekre, hangokra reagáló, azt kommentáló műsortípus.
Az egyén kognitív képessége, amely a társadalmi jelenségekhez és az azokat meghatározó szociokulturális és szociálpszichológiai mechanizmusokhoz való tudatos viszonyulást határozza meg.
A reguláció közgazdasági értelemben az állam termelést és fogyasztást szabályozó intézkedéseit jelenti. Közgazdaságilag abban az esetben igazolható, ha a piac, vagy a verseny vall kudarcot.
Reguláció (Szabályozás) Read Post »
Olyan tudatos, fizetett kommunikációs tevékenység, amelynek a célja egy adott termék, szolgáltatás, márka, esemény vagy eszme ismertségének a növelése, népszerűsítése, valamint a fogyasztói magatartás, attitűd vagy döntéshozatal befolyásolása.
A figyelemfelkeltés optimális arányának az elnevezése. A reklám dramaturgiai egyensúlyát a reklám három fő pillérének, 1) a figyelemfelkeltésnek; 2) a közölt információknak; 3) a meggyőző érvelésnek az arányossága biztosítja.
Reklám dramaturgiai egyensúlya Read Post »
A reklámüzenet célcsoportelérési képességének a redukálódása a reklámfelületek túlzott mennyisége következtében, Egy hirdetést könnyebben veszünk észre egy 50 oldalból 4 oldal médiafelületet tartalmazó újságban, mint egy olyan lapban, amelyikben 50 oldalból 15 oldal a promóciós felület. Lásd még adatszmog.
A célcsoport tagjainak a befolyásolására, meggyőzésére, közvetlen célként a fogyasztás ösztönzésére szolgáló tartalom, amely a célcsoportok ismert és feltételezett befogadói tulajdonságaihoz, percepciós modelljeihez igazított üzenetek révén kíván cselekvésösztönző hatást elérni. Lásd még reklám, hozzáadott érték.
A remedializáció a médiatudomány egyik kulcsfogalma, amelyet Jay David Bolter és Richard Grusin vezettek be 1999-ben (Remediation: Understanding New Media). A fogalom szerint minden médium megjelenik vagy újraformálódik egy másik médium keretein belül, azaz egyik médium reprezentálja a másikat.
A kereskedelmi televíziók műsoridejét a hagyományos témák (politika, gazdaság, oktatás, kultúra stb.) rovására a szórakoztatás és az erőszak, azon belül is a rémületkeltő sokkhatások járják át, a természetfilmektől a dokumentumfilmeken át a mozifilmekig, hírműsorokig.
Rémületkeltő szerkesztés (Horrorizálódás) Read Post »