r

Reakcióvideó

Egy másik alkotásra (műsorra, filmre, különösen annak kiemelt, például humoros részeire) vagy egyszerűen bevágott szövegekre, hangokra reagáló, azt kommentáló műsortípus.

Reakcióvideó Read Post »

Reflexivitás

Az egyén kognitív képessége, amely a társadalmi jelenségekhez és az azokat meghatározó szociokulturális és szociálpszichológiai mechanizmusokhoz való tudatos viszonyulást határozza meg.

Reflexivitás Read Post »

Reklám

Olyan tudatos, fizetett kommunikációs tevékenység, amelynek a célja egy adott termék, szolgáltatás, márka, esemény vagy eszme ismertségének a növelése, népszerűsítése, valamint a fogyasztói magatartás, attitűd vagy döntéshozatal befolyásolása.

Reklám Read Post »

Reklámszennyezés

A reklámüzenet célcsoportelérési képességének a redukálódása a reklámfelületek túlzott mennyisége következtében, Egy hirdetést könnyebben veszünk észre egy 50 oldalból 4 oldal médiafelületet tartalmazó újságban, mint egy olyan lapban, amelyikben 50 oldalból 15 oldal a promóciós felület. Lásd még adatszmog.

Reklámszennyezés Read Post »

Reklámüzenet

A célcsoport tagjainak a befolyásolására, meggyőzésére, közvetlen célként a fogyasztás ösztönzésére szolgáló tartalom, amely a célcsoportok ismert és feltételezett befogadói tulajdonságaihoz, percepciós modelljeihez igazított üzenetek révén kíván cselekvésösztönző hatást elérni. Lásd még reklám, hozzáadott érték.

Reklámüzenet Read Post »

Remedializáció

A remedializáció a médiatudomány egyik kulcsfogalma, amelyet Jay David Bolter és Richard Grusin vezettek be 1999-ben (Remediation: Understanding New Media). A fogalom szerint minden médium megjelenik vagy újraformálódik egy másik médium keretein belül, azaz egyik médium reprezentálja a másikat.

Remedializáció Read Post »

Scroll to Top