Muckracker újságírás
A 20. század elején, az Egyesült Államokban kibontakozott tényfeltáró újságírás durva és kíméletlen változata, amire a muckracking, azaz a ’trágyagereblyézés’ kifejezés is utal.
Muckracker újságírás Read Post »
A 20. század elején, az Egyesült Államokban kibontakozott tényfeltáró újságírás durva és kíméletlen változata, amire a muckracking, azaz a ’trágyagereblyézés’ kifejezés is utal.
Muckracker újságírás Read Post »
A politikai botrányokra, visszaélésekre stb. vadászó, a közéleti botrányok leleplezésére szakosodott sajtótevékenység elnevezése. A 20. század első felében elterjedt muckracking újságírás fő hívószava a polgári elkötelezettség, a kapitalista monopóliumok és a politikai korrupció elleni fellépés volt. Lásd még muckraker újságírás.
A médiatartalmak műfaji kereteinek a megválasztása nemcsak az alkotók, hanem a befogadók szempontjából is jelentős, mivel az eltérő korcsoportok különböző médiaműfajokat részesítenek előnyben, és más-más módon értelmezik azokat.
Műfajválasztás a hagyományos médiában és az újmédiában a befogadó szempontjából Read Post »
A műfajválasztás a médiatartalmak előállításának és befogadásának azon folyamata, amely során a tartalom alkotói és közvetítői meghatározzák, hogy az üzenet milyen műfaji keretben jelenjen meg, míg a befogadók a saját igényeik és elvárásaik alapján választanak a különböző műfajok közül.
Műfajválasztás a hagyományos médiában és az újmédiában az alkotó szempontjából Read Post »
A nemek és életkori csoportok szerinti társadalmi tagolódás a televíziós műfajok kiválasztása tekintetében fontos meghatározó tényező.
Műfajválasztás a televízióban Read Post »
Többszörös identitás, amely általában az egyén offline világban megjelenített identitása melletti további, online identitás(ok) meglétére utal.
A 20. század végére jellemző, a különböző kultúrák keveredését, keresztezését célul tűző neoliberális kísérlet.
Multikulturális modell Read Post »
Több médiumot (pl. verbálist és más médiumot) használó jelrendszerben kódolt üzenet. Például: újságcikk + rajz, kép.
Multimédiás kommunikátum Read Post »
A média által megsokszorozott konstruált valóság.
Multiplikátorhatás (Szorzószámhatás) Read Post »
A hagyományos médiumokhoz (televízió, rádió) kötődő passzív (fogyasztás-, befogadás-központú) médiahasználatot kiegészítő, többplatformos vagy halmozott, osztott figyelmet igénylő tartalomfogyasztás megnevezése.
Audiovizuális műsorszámok megszerkesztett és nyilvánosan, folyamatosan közzétett sorozata. Lásd még műsoridő, műsorszám, műsorszórás, műsorterjesztés.
A médiaszolgáltatásban – valamely meghatározott időszak folyamán – folyamatosan közzétett műsorszámok együttes időtartama. Lásd még műsor, műsorszám, műsorszórás, műsorterjesztés.