m

Médiaszillogizmus

A médiaszillogizmus a szillogizmus mint logikai érvelési forma elvét alkalmazza a médiatartalmak fogyasztására és értelmezésére. A klasszikus logikában a szillogizmus egy olyan érvelési szerkezet, amely két premisszából egy logikus következtetést von le.

Médiaszillogizmus Read Post »

Médiaszociológia

A szociológia azon ága, amely a média társadalomban betöltött szerepét, működését és hatásait vizsgálja. Elemzési területei közé tartozik a médiarendszerek társadalmi beágyazottsága, a médiatartalmak előállításának a társadalmi feltételei, a médiafogyasztási szokások, valamint a média hatása az egyéni és kollektív magatartásformákra, attitűdökre és értékrendre.

Médiaszociológia Read Post »

Mediatizált benyomáskeltés/énmegjelenítés

A szakirodalom szerint a benyomáskeltés „tudatos vagy nem tudatos törekvés arra, hogy ellenőrzésünk alatt tartsuk az általunk kivetített képzeteket a valóságos vagy elképzelt társas interakciókban”, míg az énmegjelenítés szűkebb értelmezést kap: csak az énről közvetített benyomások kontrollját foglalja magában (Schlenker 1980-at idézi: Nemesi, 2011, 97).

Mediatizált benyomáskeltés/énmegjelenítés Read Post »

Megbök

A közösségi oldalakon egy másik felhasználót virtuálisan megbök az erre létrehozott „poke” (megbökés) gombra való kattintással, melyről a másik fél értesítést kap.

Megbök Read Post »

Megfigyelés

Az online kommunikáció és média az üzleti célú megfigyelés terepe; a nyilvánvaló cél a profitnövelés; rejtett célja lehet a totális megfigyelés.

Megfigyelés Read Post »

Meggyőzés

A meggyőzés a kommunikációtudományban olyan szándékos kommunikációs folyamatot jelöl, amelynek célja a befogadó attitűdjének, véleményének, meggyőződésének vagy viselkedésének a módosítása érzelmi és értelmi befolyásolás révén.

Meggyőzés Read Post »

Scroll to Top