m

Médiaantropológiai elmélet

James Carey a nyolcvanas évek végén ábrázolta a médiaantropológiai elmélet lényegét, amely szerint a kommunikáció rituális jellegű, mert a médiahasználat során az emberek információs és szórakozási igényeik mellett a közösséghez való tartozás és a rend iránti igényüket is kielégítik.

Médiaantropológiai elmélet Read Post »

Médiadiskurzus

A média által megjelenített diskurzus valamilyen tárgy(ak)hoz, kérdés(ek)hez kapcsolódva. Részben médiaszereplők, részben pedig hírek és hírhordozó összeállítások (tudósítás, riport stb.) útján történik.

Médiadiskurzus Read Post »

Médiaetika

A médiaetika olyan szakmai etika, amelyik a média gyakorlatával és tartalmával kapcsolatos etikai normák és elvek leírásával foglalkozik.

Médiaetika Read Post »

Médiafogyasztás

Az elnevezés a médiatartalom árujellegére utal, a kereskedelmi média tartalmainak a befogadásához kötődik. Passzív, kiszolgáltatott magatartás, melynek célja ma legtöbbször a felhőtlen kikapcsolódás, ennél kisebb gyakorisággal pedig a tájékozódás.

Médiafogyasztás Read Post »

Médiahitelesség

Feltételei a befogadó részvételének kialakítása, megerősítése, az érthető nyelvezet és képvilág; hiteles közvetítők (legitimátorok); többcsatornás hitelesítés, jelképek alkalmazása; népszerű támogatók (például híres, pozitív szerepben elfogadott közéleti személyiségek) megjelenítése.

Médiahitelesség Read Post »

Médiaismertség (Fame)

A médiaismertség a kommunikátor személyes hírneve. Egy kommunikátor adott időszakon belüli médiaszereplései – televízió-, rádió- és nyomtatott sajtóbeli szereplése – nyomán kialakuló ismertség, amely nem egy műsorhoz vagy egy csatornához, hanem kifejezetten egy személyhez kapcsolódik.

Médiaismertség (Fame) Read Post »

Scroll to Top