l

Lájk

A Facebook közösségi oldalon a like (magyarul: tetszik) gomb, melynek szimbóluma a felfelé tartott hüvelykujj. A kiejtés szerint magyarosított lájk kifejezés angol eredetije, a like ige azt jelenti, hogy tetszik nekünk, kedveljük a lájkolt tartalmat vagy személyt. Gyakran fordul elő a „nyomok egy lájkot”, „Nagy lájk!” szókapcsolatokban.

Lájk Read Post »

Lájkfolklór

A Facebook közösségi oldalon közösségi szövegek lájk (tetszik) gombbal való értékelése; a lájkolt tartalmat az ismerősök is látják, így a tartalom népszerűbbé válik, terjed.

Lájkfolklór Read Post »

Lájkol

Online felhasználói tevékenység, amely annak a kifejezésére szolgál, hogy tetszik nekünk egy adott tartalom. A kifejezés eredetileg a Facebook közösségi oldalon jelent meg, ahol a tartalmat kedvelő felhasználó egyetlen kattintással, az egyes posztokhoz tartozó like (magyarul: tetszik) gomb megnyomásával például kifejezheti, hogy tetszik neki az adott fotó, egyetért a bejegyzéssel, szimpatikus neki a megosztott cikk, vagy támogat egy ügyet.

Lájkol Read Post »

Lead (Vezérmondat)

A lead a médiahír figyelemfelhívó bevezetése, a hír legfontosabb elemének az összefoglalása. A vezérmondat tereli az olvasót, így az írott sajtóban nyomdatechnikával, a médiában pedig a kiemelés, figyelemkeltés sajátos eszközeivel – állókép és felirat együttes használatával, a narrátor hírmondatot kiemelő ismétlésével stb. – kap nyomatékot.

Lead (Vezérmondat) Read Post »

Leíró képi elem

Leíró, deskriptív képi elemeken a hírműsorokban a helyszínt teljességében bemutató totálokat, azok részleteit – féltotál, kistotál, közeli stb. –, illetve a saját hangjukon megszólaló aktorokat, azaz a személyiségükkel közvetlenül a befogadó közönséghez forduló médiaszereplők bevágott, konvencionálisan tíz másodperces szinkronszerepléseit értjük.

Leíró képi elem Read Post »

Lépcsőzetes nyilvánosság

A lépcsőzetes nyilvánosság a Heller–Rényi-szerzőpáros nem normatív nyilvánosságelméletéhez kapcsolódik. A teória értelmében az egyes lépcsők úgynevezett kognitív küszöböket jelentenek. Ez azt jelenti, hogy nem mindenkivel lehet minden témáról beszélgetni.

Lépcsőzetes nyilvánosság Read Post »

Levinson-elv

Az ismétlés emlékezetnövelő szerepét kiemelő Levinson-elv szerint: „Egy hirdetés nem hirdetés!” Jay Conrad Levinson gerillamarketinges szakember szerint egy hirdetést legalább kilencszer kell a célcsoportba tartozó befogadónak látnia ahhoz, hogy hatással legyen rá.

Levinson-elv Read Post »

Link

Az angol szó jelentése: ’láncszem’, ’kapocs’, ’összekötő tag’; informatikai jelentése: kattintható hivatkozás, amely egy másik dokumentumra (fájlra, képre) mutat.

Link Read Post »

Linkelt

Linkekkel (élőkapcsokkal) ellátott (szöveg); az online sajtó kedvelt eljárása. A cikkekben magyarázatot igénylő, kommentárt, esetleg előzetes információkat tartalmazó hivatkozásokat (aláhúzott, kattintható) linkekkel jelölik meg.

Linkelt Read Post »

Scroll to Top