i

Ideális karakter

Az ideális karakter a művészetben: Az ideális karakter az emberi tökéletesség eszményített megjelenítése, aki az adott kor társadalmi, erkölcsi és kulturális értékrendjét testesíti meg. Az ókori művészetben az isteni, hősi alakok (pl. Akhilleusz, Odüsszeusz) voltak az ideálok, akik bátorságot, bölcsességet és szépséget sugároztak.

Ideális karakter Read Post »

Imagináció

Hangulatok és tudattalan tartalmak feldolgozása. Carl Gustav Jung alapfogalma a médiakutatásban elsősorban a szublimináris képi elemek értelmezését, tudatosulását, a belső fantáziaképek megfejtését jelenti.

Imagináció Read Post »

Immerzív médiahasználat

Angol nyelvű kifejezés, amely leginkább az adott tevékenységben való elmerülés, belemerülés szinonimájaként használatos, a média vonatkozásában különösen a tevékenységbe belefeledkező újmédia-használat jelzőjeként. Lásd még augmentált valóság, telejelenlét.

Immerzív médiahasználat Read Post »

Infomercial

Az infomercial (más nevén teleshopműsor vagy teleshopping) a kereskedelmi hirdetés egyik, a hagyományos televíziós reklámnál hosszabb, főműsoridőn kívül vetített formája, melynek célja a televíziós vásárlás közvetlen elősegítése.

Infomercial Read Post »

Informacionalizmus

A 20. század végén átalakult gazdaság új típusa, jellegzetes vonása. Az új típusú gazdaság három jelzővel írható le: információs, globális és hálózati. Az információs gazdaság és az ipari gazdaság egymástól megkülönböztethető gazdasági-társadalmi rendszert alkot.

Informacionalizmus Read Post »

Információs blokád

Érdemi hírek tartós és szándékos távoltartása egy adott területi egység lakosságától, az érintettség terület, politikai, társadalmi, kulturális vagy egyéb szempontjaira hivatkozva. Az információs blokád, miután torz hírfeldolgozási szemléletmódból ered, a legdurvább beavatkozás, a közösség szabad tájékozódási jogának a folyamatos megsértése.

Információs blokád Read Post »

Információs szupersztráda

Az információs társadalmakra jellemző infokommunikációs jelenségek összességét jelölő, az autópálya metaforájára építő kifejezés (gyors és párhuzamos információáramlás, sok szereplő, rohanó életmód), mely az internet magas hatásfokú információáramlására utal.

Információs szupersztráda Read Post »

Információs túlterhelés

Egy európai átlagembert akár több ezer információ ér el naponta a különböző médiumokon keresztül. Hasonló a helyzet a hírműsorokkal és a politikai motivációjú összeállításokkal is. Ennek eredménye az információs túlterheltség, amely kontraproduktív hatást gyakorol a bemutatott termékek, személyek stb. elfogadása terén, vagyis egyre inkább akadályozza a hatékony „eladást”. Lásd még célcsoport, információs blokád.

Információs túlterhelés Read Post »

Scroll to Top