Enthüméma
Csonka médiaszillogizmus, amelyből hiányzik az egyik premissza. Az enthüméma a következtetéseit a valószínű premisszákból vagy jelekből vonja le, azaz okokra következtet az okozatokból, nem pedig az okozatokra az okokból.
Csonka médiaszillogizmus, amelyből hiányzik az egyik premissza. Az enthüméma a következtetéseit a valószínű premisszákból vagy jelekből vonja le, azaz okokra következtet az okozatokból, nem pedig az okozatokra az okokból.
A hétköznapi világszemlélet felfüggesztése, és egyben áthelyezkedés a tudományos kutatói, szakmai fogalomkészletben gondolkodó szakértő nézőpontjába.
Az erőből reklámozás során a hirdetők célja a fogyasztók teljes pályás letámadása a reklámozott márka feltétel nélküli elfogadtatása, a fogyasztók behódolásának a kikényszerítése érdekében. Az ilyen típusú reklámmal a legnagyobb nemzeti és nemzetközi márkák élnek, kampányaikat hatalmas költségvetés jellemzi.
Erőből reklámozás (Ad-force-modell) Read Post »
Egy eszméből anyagi hasznot húzó érdekérvényesítők és szervezetek lobbija, amennyiben a csoportosulás kimutatható célja nem csupán a kinyilvánított eszmeiség védelme, hanem a megélhetés és a profit biztosítása. A megélhetési befolyásolás médiakapcsolódásai révén válhat igazán jelentőssé.
Eszmekereskedelem (Ideabusiness) Read Post »
Minden tömegkommunikációs produkció, illetve a kommunikáció egy kiemelt mozzanata, amikor a zene, a tánc, a díszletek stb. megragadják az érzelmeket. Ha a szereplők esztétikusak, élvezet nézni és figyelni őket. A színész mindent megtesz, hogy hangja, tekintete, gesztusai tetszést váltsanak ki a közönségben. Lásd még játékos azonosulás, azonosulás más kultúrával, lélektani azonosulás, új mítosszal való azonosulás.
Esztétikai azonosulás Read Post »
„Jó hangzás”, a médiaszöveg befogadhatóságát megkönnyítő emberi és szakmai szempontok érvényesülése eredményeként. A beszédritmus, a hangkészlet, a beszédtempó csiszolásán túl a magyar nyelv sajátosságai alapján például érdemes kerülni a sok e hangot, valamint a mássalhangzó-torlódást.
Az európai mű az Európai Unió irányelveinek megfelelően valamely európai államból származik, és egy vagy több európai államban lakóhellyel rendelkező szerző(k) és munkatárs(ak) közreműködésével készült.
Európai mű (Médiatartalom) Read Post »
Európában a közszolgálati média kialakulása történelmi-kulturális előzményekre tekint vissza. A közösségeknek a sorozatos háborúkkal és etnikai feszültségekkel szemben védelmet nyújtó állam mindig jelentős szerepet kapott, miközben magas volt az egyes közösségek és államok integratív képessége is.
Európai tájékoztatási modell Read Post »
A hírek befogadásához, megértéséhez szükséges alapismeretek. Egy közösség tagjainak körében bizonyítást nem igénylő közös ismeretek.
Evidenciabázis (Fundamentals) Read Post »
Egy hír különböző megjelenési formáinak természetes alakulása meghatározó szerkesztői beavatkozás nélkül.
Evolutív hírfejlődés Read Post »
Mással nem helyettesíthető személy megnyilatkoztatása olyan időpontban, amikor az információs vákuum miatt magasra emelkedtek a várható kérdések.