cs

Csábítás stílussal

A retorika régi eszköze: amikor a stílust a tartalomtól elkülönítve alkalmazzák. A manipuláció lényegét a befogadó úgy észleli, hogy az üzenet tartalma helyett a közvetítő elemekre terelődik a figyelme, vagyis nem az a lényeg számára, hogy mit mond valaki, hanem az, ahogyan mondja. A reklámok gyakran élnek az esztétikummal mint a hitelesítő eszközzel, lásd érzések manipulálása.

Csábítás stílussal Read Post »

Csapdába csalt szavak

Az álságos beállítás manipulációi közé tartozó tudatos megtévesztés. Andreas Freund francia kutató szerint a technika lényege a politikai kommunikációban gyakran használt, olyan hamis információ továbbítása, amelyet tendenciózusan alakított jelentéstartalmat hordozó szavak jelenítenek meg.

Csapdába csalt szavak Read Post »

Csekkol

Az angol check (’ellenőriz’, ’leellenőriz’) igéből származtatott kifejezés, amely a digitális kommunikációban valamely szereplő vagy tartalom megtekintésére, leellenőrzésére utal.

Csekkol Read Post »

Cseremodell

Az újságírás és a politika kapcsolatát elemző modellvariáció, amely a kölcsönös függés és egymásrautaltság feltételrendszerén alapul.

Cseremodell Read Post »

Csetelő

Csevegő, azonnali üzenetküldő alkalmazást használó személy. A „csetelő”, „cset” az angol „chat”  szóból alakult magyar kifejezések.

Csetelő Read Post »

Csillogó szavak

William H. Werkmeister szerint a segítségükkel a befogadók fantáziájára bízhatjuk a következtetés levonását. Ennek érdekében a média „doromboló szavakat” (erős, nyájas, hősies, tiszteletre méltó stb.) közvetít, amelyeknek a jelentése általában pozitív és többértelmű.

Csillogó szavak Read Post »

Scroll to Top