Célcsoport
A célcsoport a marketing- és médiatudomány egyik alapfogalma, amely azt a meghatározott közönségréteget jelöli, amelyhez egy termék, szolgáltatás, kommunikációs üzenet vagy médiatartalom szól.
A célcsoport a marketing- és médiatudomány egyik alapfogalma, amely azt a meghatározott közönségréteget jelöli, amelyhez egy termék, szolgáltatás, kommunikációs üzenet vagy médiatartalom szól.
A centripetális pluralizáció fogalmát Roger Siverstone, majd Csigó Péter médiakutatók a posztmodern kor folyamatainak az ábrázolására alkalmazták. A „középre tartó mozgás” menetében a média elsősorban az átlagembert, az alsóbb rétegeket veszi célba azzal, hogy tömeges érdeklődésre számot tartó szerkesztési-tartalmi megoldásokat kínál fel számára.
Centripetális pluralizáció Read Post »
A cenzúra meghatározása – a felvilágosodással összefüggő hagyományok miatt – jellemzően negatív felhanggal bír, mivel a fogalmat a szólásszabadsággal állítják szembe. A cenzúra szélsőséges esetben lehet a szólásszabadság korlátja, de lehet a szólásszabadság biztosítéka is, abban az értelemben, hogy a hamis, megtévesztő, kirekesztő és káros információkat kiszűri.
Két vagy több ember között online módon (interneten), azonnali üzenetküldő alkalmazás segítségével folytatott írott beszélgetés.
A chatbot egyfajta robot, amely mesterséges intelligenciát használ kérdések megválaszolására és egyszerű feladatok végrehajtására a Facebook Messengerben, illetve az ahhoz hasonló üzenetküldő alkalmazásokban. A chatbot használható ügyfélszolgálati tevékenységre, adatgyűjtésre, vásárlási javaslatokat ad stb.
A ChatGPT az OpenAI által fejlesztett, generatív mesterséges intelligencián (MI) alapuló nyelvi modell, amely a GPT- (Generative Pre-trained Transformer) architektúrára épül. A modell célja, hogy természetes nyelvi párbeszédeket folytasson emberi módon, szövegeket generáljon, kérdésekre válaszoljon, valamint kontextusfüggő tartalmakat értelmezzen.
(Népi) osztályozó, jelentéstágító funkció a közösségi médiában; speciális formája a hashtag.
Címkézés (Tagging) Read Post »
A Németországból kiindult citizen journalism a bulvármédia extrém típusú költségmegtakarítási módszereinek a kategóriájába tartozik. A citizen journalism bulvárforma az olvasók, nézők nagy fokú interaktivitási hajlamát kívánja kihasználni.
Citizen journalism Read Post »
A commercial reklámfilm, kereskedelmi hirdetés. Egy rövid, audiovizuális tartalom, amelynek célja egy termék, szolgáltatás, márka vagy ötlet népszerűsítése, illetve fogyasztásra ösztönzése. Elsősorban televíziós, rádiós és online platformokon jelenik meg.
Lásd számítógép közvetítette kommunikáció.
Computer-Mediated Communication (CMC) Read Post »
Az amerikai George Comstock azzal foglalkozott, hogy milyen hatást válthat ki a média részéről a befogadókban egy bizonyosfajta értékelés támogatása.
Comstock viselkedési modellje Read Post »
Az angol content magyar jelentése ’tartalom’, ez a médiában (általában specifikusan az újmédiában) megjelenő bármely tartalom megnevezése.