Baby boomerek
A baby boomerek a ma használatos generációs felosztásban a második olyan nemzedék, amelynek tagjai velünk együtt élnek. A veteránokat követik.
A baby boomerek a ma használatos generációs felosztásban a második olyan nemzedék, amelynek tagjai velünk együtt élnek. A veteránokat követik.
A bajtematika a kereskedelmi média műsoraira jellemző, extremitásokat megjelenítő szerkesztési elv. Eszerint a hírek élén nem a nap legfontosabb történései, hanem a leginkább figyelemfelkeltő események állnak, amelyek általában bűncselekményt vagy valamilyen sokkoló történést jelenítenek meg.
A hírműsor gerincét alkotó, ezért rövidítve – például headlines formátumban – kiemelt, különböző módon többször ismételt, egy bekezdésből egy mondatig vagy akár egyetlen szóig rövidített hírcsoport.
Basic news (Törzshírek) Read Post »
A BBC rádióadásában a második világháború előtt az „elfogadott kiejtés” és nyelvi stílus megnevezése. A BBC English a közszolgálatiság eszményével összhangban meghatározta a műsorvezetők hangnemét, stílusát és az alkalmazható nyelvtani szerkezeteket, s egyfajta „hivatalos” médianyelvezetté vált. Lásd még kereskedelmi média nyelvhasználata, médianyelv.
A közszolgálati média társadalmi funkciója a BBC alapelvei szerint a tájékoztatási-tájékozódási, az érték- és normahordozó, valamint a szórakoztató funkciók együttes érvényesülésével valósul meg. Ennek a koncepciónak a keretében kap kiemelt szerepet a brit közszolgálati médiában a közösségi érték (public value) megjelenítése.
BBC közösségiérték-vizsgálata (Public value) Read Post »
A brit közszolgálati tájékoztatás alapítója, John Reith a közszolgálati média rendszerét az alábbi három tartópilléren képzelte el:
BBC közszolgálati funkcióinak tartópillérei Read Post »
A meggyőzés célja a beállítódás megváltoztatása vagy annak létrehozása. Thomas és Znaniecki 1918-ban úgy ragadták meg a beállítódást, mint az egyén tudatállapotát egy adott tárgy irányában.
Beállítódás (Attitűd) Read Post »
Az angol check in (’bejelentkezik’) igéből származtatott szlenges kifejezés elsősorban közösségi oldalak használatához kötődő online aktivitást jelöl, amelynek során a használó a felhasználónevével és jelszavával virtuálisan bejelentkezik egy adott közösségi platformra, ezzel jelezve a közösség többi tagja számára a tartózkodása helyét.
A befogadási blokád a személy nem tudatos reakciója a médiafelületekről (például reklámokból, hírműsorokból stb.) érkező túlzott inger- és információtúlterheltséggel szemben. A nem, illetve alig tudatosuló lélektani ellenállások a következő szintekbe rendeződnek:
Olyan médiahatás, amely a befogadó véleményének, álláspontjának és gondolkodásmódjának a részleges megváltoztatására rövid vagy hosszabb távon alkalmas. Lásd még információval való befolyásolás.
Befolyásolás (Influence) Read Post »
A média bizonyítható törekvése a befogadók véleményének az alakítására egy adott ügyben. Különösen akkor bír jelentőséggel, ha a hírműfajban több értelmezési lehetőség közül csak egy szerepel. Lásd még befolyásolás.
Befolyásolási szándék (Influence intention) Read Post »