a

Adatszmog (Data smog)

Az adatszmog (data smog) a befogadót elárasztó, kezelhetetlen mennyiségű információtömeg. A jeltől a zajig terjedő információs túlterhelés. Az információk túltelítettségének az egyenes következménye:

Adatszmog (Data smog) Read Post »

Advertorial

Az advertorial szerkesztői tartalomnak álcázott hirdetés. Az angolszász eredetű kifejezés mozaikszó, az angol advertisement (hirdetés) és editorial (vezércikk) szavak összevonásával keletkezett.

Advertorial Read Post »

Affinitás

Az affinitás mérőszámai megmutatják, hogy az adott médium közönségében mekkora részaránnyal szerepel az elérendő célcsoport. 

Affinitás Read Post »

Agymosás

Az agymosás diktatúrák, ideológiai és vallási csoportok által alkalmazott erőszakos „átnevelés”, amely megfosztja a személyt szabad cselekvési szándékától és saját érdekei követésétől.

Agymosás Read Post »

Ahaélmény

Sas István meghatározása szerint az ahaélmény általában a kreatív reklámok összefüggéseinek (pl. blickfang, geg) a felismeréséből születő kellemes élmény, amelynek során a befogadó maga is „társalkotóvá” válik. Lásd még reklám.

Ahaélmény Read Post »

Scroll to Top