Médiatapasztalat változói

Első tényező: Ingerküszöbök (pl. figyelem, izgalom) és érzelmi intenzitás (pl. félelem, együttérzés stb.).

Második tényező: Mennyiben kedvező/kedvezőtlen, hasznos/káros, élvezetes/közömbös a néző számára, amit lát vagy hall?

Harmadik tényező: A bemutatott/látott anyag realizmusának foka.

Negyedik tényező: A média mennyiben támogat egy bizonyos értékelést (pozitív vagy negatív interpretáció)? Mi a szerkesztői intenció? A szereplők rokonszenvesek? A szereplők hasonlítanak a befogadóra?

Ötödik tényező: A leegyszerűsített valóság. „Mutass egyetlen vagy csak két-három lehetőséget, és senki sem tudja, hogy van más is!”

Hatodik tényező: Hasonló helyzet – hasonló reakció. Ha az életben hasonló helyzet adódik, „mint amit a tévében láttam”, még inkább hajlok arra, hogy úgy viselkedjem, mint ahogyan a tévében láttam a szereplőktől, mintha csak a médiából ismerném a helyzetet. Lásd még főáramhoz csatolás.

Scroll to Top