Médiaszereplő (Actor)

A médiaszereplő olyan természetes vagy jogi személy, illetve szervezet, amely aktív résztvevője a médiarendszernek, és hatással van a médiatartalmak előállítására, terjesztésére vagy befolyásolására. Fő típusai:

  • Tartalom-előállítók – újságírók, szerkesztők, műsorkészítők, influenszerek.
  • Médiumok, médiavállalatok – televíziós csatornák, rádiók, online hírportálok, kiadók.
  • Tulajdonosok és befektetők – médiacsoportok, médiatulajdonos magánszemélyek vagy cégek.
  • Terjesztők – platformok, szolgáltatók (pl. kábelszolgáltatók, közösségi média).
  • Szabályozó és felügyeleti szervek – állami hatóságok, például médiatanácsok.
  • Hirdetők és szponzorok – akik gazdaságilag befolyásolhatják a tartalom irányát.
  • Fogyasztók/közönség – akik visszacsatolással (pl. komment, megosztás) szintén alakítják a médiatartalmak sorsát.
Scroll to Top