A médiaszereplő olyan természetes vagy jogi személy, illetve szervezet, amely aktív résztvevője a médiarendszernek, és hatással van a médiatartalmak előállítására, terjesztésére vagy befolyásolására. Fő típusai:
- Tartalom-előállítók – újságírók, szerkesztők, műsorkészítők, influenszerek.
- Médiumok, médiavállalatok – televíziós csatornák, rádiók, online hírportálok, kiadók.
- Tulajdonosok és befektetők – médiacsoportok, médiatulajdonos magánszemélyek vagy cégek.
- Terjesztők – platformok, szolgáltatók (pl. kábelszolgáltatók, közösségi média).
- Szabályozó és felügyeleti szervek – állami hatóságok, például médiatanácsok.
- Hirdetők és szponzorok – akik gazdaságilag befolyásolhatják a tartalom irányát.
- Fogyasztók/közönség – akik visszacsatolással (pl. komment, megosztás) szintén alakítják a médiatartalmak sorsát.
