Médiafelhajtás (Hype)

Egy témát körülvevő, hirtelen felfutó, nagymértékű érdeklődés. Eredeti, marketinges jelentése szerint a hype agresszív reklám; egy termék körül gerjesztett túlzott médiafelhajtás. Legtöbbször médiakampányok elemeként jelenik meg, és erősen épít a digitális közösség gyors információterjesztő képességére. Gyors felfutás és gyors lecsengés jellemzi, így például egy terméktípus a közösségi média csatornáin keresztül berobban a köztudatba, majd a közösség tagjain keresztül rövid időn belül nagyszámú felhasználóhoz jut el, végül pedig a terméket övező érdeklődés különösebb beavatkozás nélkül elcsendesedik. A rövid, zajos siker mellett hosszú távon is értékes az így megszerzett ismertség. A hype fogalmát a mai nyelvhasználatban már nemcsak termékekre, de a marketing területén túl személyekre, társadalmi eseményekre és különféle jelenségekre is vonatkoztatják.

Scroll to Top