Médiamix

Minden médium csak behatárolható közönséget ér el. Ezért az információtovábbításban együttesen alkalmaznak több médiumot. Egy médiakampányban a médiamix például a következőképpen alakulhat: Első médium – figyelemébresztő/tájékoztató funkciót gyakorol. Ilyen például a kampányindító funkció: a médium bemutatja a kampány jelképeit. Az első médiumnak rendszerint jelentős társadalmi tekintélye van (hiteles). Második médium – kiegészítő, elmélyítő médium. Személyesebb, alaposabb tájékoztatást nyújt. Részvételre ösztönzi a közönségét. Harmadik médium – a „mester” személyes közvetítőként működik, személyesen tanúskodik, így tud megszólítani. Negyedik médium – a vitacsoport. A vita során zajló párbeszédben közös tudat születik, új kultúra alakul ki a kampány értékei körül. Az egyenrangúak itt egymást erősítik. Ötödik médium – a munkacsoport, a közös végrehajtás fázisa.

Scroll to Top