Közösségi médián mindazon internetalapú, a web 2.0 ideológiai és technológiai alapjaira épülő szolgáltatások csoportját értjük, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy virtuális közösségekben és hálózatokban tartalmakat hozzanak létre és osszanak meg egymással. A közösségi médiumokat tehát az különbözteti meg a korábbi online szolgáltatásoktól, hogy míg a web 1.0-n a tartalmat a szolgáltató, addig a web 2.0-n már részben maguk a felhasználók hozzák létre, osztják meg, véleményezik; a szolgáltató mindehhez általában csupán a keretet biztosítja. A közösség által megosztott tartalom jellegétől függően a webkettes szolgáltatások közé tartoznak a szűk értelemben vett közösségi oldalak (pl. Facebook, X (korábban Twitter), LinkedIn), a videómegosztó oldalak (pl. YouTube, Vimeo, Indavideó), a képmegosztó oldalak (pl. Flickr, Picasa, Indafotó), a tudásmegosztó oldalak (pl. Wikipédia), az aukciós oldalak (pl. eBay, Vatera), a közösségi zeneajánló oldalak (pl. Last.fm), a blogok, a fórumok és számos további, különböző jellegű és tematikájú oldaltípus. Lásd még állampolgári kultúra, felhasználó, felhasználó által előállított tartalom, internetgeneráció, kiberbalkanizáció, kiberdemokrácia, közösségi hálózatok.
