Kampány

A tömegek intenzív véleményformálásának és mozgósításának eszköze a tömegtájékoztatás segítségével. Célja meggyőzni egy adott közönséget, hogy átvegyen bizonyos ismereteket, magatartás- vagy viselkedésformákat. Mindig egy szélesebb befogadói közeg a célcsoport. A kampány térben és időben behatárolt. Feltételezi a kommunikációs technikák megtervezett és irányított alkalmazását. Felépítésének tíz lépése:

1) probléma és az optimális időpont (timing) meghatározása;

2) okozati összefüggésre épülő kommunikációs modell kialakítása;

3) a célcsoport meghatározása;

4) a személyek közötti kommunikációs folyamat(ok) elemzése;

5) világos részcélok az adott célközönségre és a tervezett folyamatra vonatkozóan;

6) multimédia-modell, a különböző csatornák arányának a meghatározása;

7) a források hitelességének vagy hitelességük látszatának a biztosítása;

8) a hatás tervezése;

9) a kampányhatások érvényesülésének, törvényszerűségeinek az ismerete, az ismeretek integrálása az előkészítés folyamatába;

10) az értékes tervezése (előzetes módszertani és utólagos kvantitatív összehasonlítás).

Scroll to Top