A tömegek intenzív véleményformálásának és mozgósításának eszköze a tömegtájékoztatás segítségével. Célja meggyőzni egy adott közönséget, hogy átvegyen bizonyos ismereteket, magatartás- vagy viselkedésformákat. Mindig egy szélesebb befogadói közeg a célcsoport. A kampány térben és időben behatárolt. Feltételezi a kommunikációs technikák megtervezett és irányított alkalmazását. Felépítésének tíz lépése:
1) probléma és az optimális időpont (timing) meghatározása;
2) okozati összefüggésre épülő kommunikációs modell kialakítása;
3) a célcsoport meghatározása;
4) a személyek közötti kommunikációs folyamat(ok) elemzése;
5) világos részcélok az adott célközönségre és a tervezett folyamatra vonatkozóan;
6) multimédia-modell, a különböző csatornák arányának a meghatározása;
7) a források hitelességének vagy hitelességük látszatának a biztosítása;
8) a hatás tervezése;
9) a kampányhatások érvényesülésének, törvényszerűségeinek az ismerete, az ismeretek integrálása az előkészítés folyamatába;
10) az értékes tervezése (előzetes módszertani és utólagos kvantitatív összehasonlítás).
