Szórakoztató, figyelemfelkeltő műsorelemek keverése hírműsorba. Az angolszász eredetű kifejezés mozaikszó, az angol information (’információ’) és entertainment (’szórakoztatás’) szavak összevonásából keletkezett. Elsősorban az elektronikus médiára (ezen belül is kifejezetten a televízióra) jellemző, a késő modernitás médiakorában megjelenő hibrid audiovizuális médiaműfaj, melyben a hírszolgáltató vagy tájékoztató műsor ismeretterjesztő elemei keverednek a szórakoztatás elemeivel. Az infotainment szándéka a televíziós műsorokban a tartalomválasztástól a közlés módjáig a teljes szerkesztési folyamatot befolyásolja, ami a hírműsorokban könnyen befogadható, rövid, színes, puha híreket eredményez. Ismeretterjesztő és magazinműsorok esetében a személyes történetek kapnak benne hangsúlyos szerepet, a történetmesélésben pedig rendszerint visszatérő karaktereket, érdekes, szórakoztató médiaszereplőket vonultat fel. A tabloid jellegű műsortípus a kereskedelmi média jellegzetes műfaja, így Magyarországon is a kereskedelmi csatornák megjelenésével terjedt el, de a szórakoztató szempontú tájékoztatás szándékának az elemei néhány közszolgálati műsortípusban is fellelhetők. Lásd még ecotainment, edutainment, keresztezés, napirend-meghatározás.
