Infomercial

Az infomercial (más nevén teleshopműsor vagy teleshopping) a kereskedelmi hirdetés egyik, a hagyományos televíziós reklámnál hosszabb, főműsoridőn kívül vetített formája, melynek célja a televíziós vásárlás közvetlen elősegítése. Az angolszász eredetű kifejezés mozaikszó, az angol information (információ) és commercial (hirdetés, reklám) szavak összevonásának eredménye, melynek értelmében a műfaj jellemző vonása az ismeretterjesztő, tájékoztató jelleg és a reklámelemek keveredése. Legtöbbször egy hétköznapi problémát megoldó termék használatát mutatja be tíz–harminc perces önálló műsor keretein belül. Az infomercial folyamatosan megjelenített vizuális eleme az alapvető kapcsolatfelvételre szolgáló telefonszám, valamint a termék előnyeit és kedvezményes árát hangsúlyozó feliratok. Hatását több meggyőző elem is erősíti: a termék használatát hétköznapi emberekkel demonstrálják, akikkel a néző könnyen azonosul, sugallva, hogy a termék könnyedén megoldást kínál majd az ő problémájára is. A meggyőző erők közé tartozik a terméknek az eredeti vételárhoz képest aktuálisan kedvező ára, valamint a hozzáférés korlátossága is, ugyanis a televíziós ajánlat legtöbbször rövid ideig érvényes csupán. A kedvezményes ár ráadásul általában további termékeket is magában foglal, ezzel erősítve a nézőt abban, hogy a vásárlással jó döntést fog hozni.

Scroll to Top