A felhasználó által létrehozott digitális tartalom. Formáját, műfaját tekintve lehet írásos (blog, chat- vagy fórumbejegyzés, komment, podcast, poszt, tweet), vagy képi (pl. egy Instagramra feltöltött kép), mozgóképi (pl. egy YouTube-videó) vagy audiotartalom, vagy bármely médiatartalom, amelyet egy online rendszer, adatbázis, oldal, eszköz vagy szolgáltatás felhasználója állít elő. A keletkező tartalom gyakran szervezett alkotói csoportok vagy ad hoc szerveződések tagjainak a terméke. Erre példák az online tudásbázisok, mint például a Wikipédia, amelynek a szócikkeit bárki szerkesztheti. A médiatartalom fogyasztója, felhasználója így egyben létrehozóvá is válik. A felhasználó tartalom-létrehozói szerepkörrel, lehetőségekkel és jogokkal való felruházása az új média azon megkülönböztető jegye, mely a web 2.0 és a web 3.0 színtereit elhatárolja a web 1.0 világától. A felhasználói tartalmak és tudásegységek közzététele, megosztása, hivatkozása és további felhasználása gyakran felveti a hitelesség, a szerzői jog és az adatvédelem kérdéseit. Lásd még blog, komment, közösségi média, megosztási trükk és médiafelhajtás.
