A bajtematika a kereskedelmi média műsoraira jellemző, extremitásokat megjelenítő szerkesztési elv. Eszerint a hírek élén nem a nap legfontosabb történései, hanem a leginkább figyelemfelkeltő események állnak, amelyek általában bűncselekményt vagy valamilyen sokkoló történést jelenítenek meg. Az RTL Klub és a TV2 1997-es indulásától kezdve Magyarországon is megfigyelhető volt, hogy a két kereskedelmi tévécsatorna esti híradóinak a szerkesztése eltért a közszolgálati híradóétól. A bajtematikára épülő hírműsorokat uralják a balesetekről, gyilkosságokról, háborúkról és a természeti katasztrófákról szóló hírek. A streamingszolgáltató csatornákon is valósággal hemzsegnek az erőszakos jeleneteket, gyakran brutalitást tartalmazó filmek. Annak ellenére, hogy Magyarországon több mint ötven, kábelen elérhető magyar nyelvű televíziós csatorna és streamingszolgáltató működik, a kereskedelmi szolgáltatók hírműsoraiban, de szórakoztató műsorelemeiben is lényegében a bajtematikára épülő tartalmakat előtérbe helyező szerkesztési stratégia érvényesül. Lásd még tabloid.
