A plurális társadalomban fontos, hogy az emberek képesek legyenek más kultúrák értékeit elfogadni, és azokkal bizonyos fokig azonosulni. A modern „népvándorlás” hozzájárul a kultúrák sokféleségének az alakulásához (turizmus, migráció). A média alkalmazza a társadalmi sztereotípiákat, hogy a befogadók felismerjék a szereplők kulturális azonosságát, de amikor ezt elérte, igyekszik a szóban forgó etnikai stb. csoportot „belülről”, saját szemszögéből is bemutatni. A közönség így idővel meg tudja különböztetni a külső és belső képet, amely egy-egy csoport sajátja, azaz „megtanulja” a szóban forgó csoportot, annak szokásait. A mai ember így képes „ki- és belépni” más kultúrák piacán, szabadon dönt az ajánlatról. Lásd még játékos azonosulás, esztétikai azonosulás, lélektani azonosulás, új mítosszal való azonosulás.
