Egyfajta kreatív aktivista gyakorlat, amelynek a művelői az 1980-as évektől a hirdetés és a valóság szféráinak az összemosásával, illetve a paródia stíluselemeinek a felhasználásával hoztak létre ellenhirdetéseket. Az antireklám mozgalom elméleti elődjei a párizsi Letterist International és a Szituacionista Internacionálé détournement-technikája, valamint a culture jamming. Az antireklám-mozgalom egyik kortárs variánsa az ún. Brandalism projekt, amelynek a neve a brand (’márka’) és a vandalism (’vandalizmus’) szavak összevonásával utal az antireklám-mozgalom „kultúrazavaró” intenciójára. A Brandalism a 2012. évi londoni nyári olimpiai játékok idején tűnt föl, amikor egy csapat művész szatirikus-politikai plakátokra cserélte az olimpiai játékokat „kísérő” vállalati hirdetéseket (billboard hacking). Antireklámokat olykor maguk a cégek is készítenek a termékeik népszerűsítésére. Az antireklám-mozgalom underground képviselői közé tartozik például Paul Insect, Ron English, Robert Montgomery, az Adbusters és Banksy.
