Az állami szubvenciók, állami támogatások elődleges feladata a piacgazdaságokban az, hogy védelmet biztosítsanak a média sokszínűségét veszélyeztető politikai és gazdasági hatásokkal szemben. A vállalatok – így a média területén működő gazdasági szervezetek – állami szubvenciói Európában három fő eszköz alkalmazásával érvényesülnek:
1) strukturális támogatások – céljuk a gazdasági és technológiai átalakulás következményeinek a csökkentése;
2) regionális struktúrapolitika – feladata az információszerzési, tájékozódási viszonyok általános egyenértékűségének és lehetőségének a megteremtése az egész országban;
3) a médium méretétől és besorolásától (kereskedelmi vagy közszolgálati média) függő támogatások – feladatuk a kis és közepes méretű médiumok nagy konkurensekkel szemben fennálló versenyhátrányainak a kiegyenlítése. Lásd még állam, állami kiadások, norvég sajtótámogatási modell, plurális tájékoztatás, protekcionizmus, sajtótámogatás.
