Az adatszmog (data smog) a befogadót elárasztó, kezelhetetlen mennyiségű információtömeg. A jeltől a zajig terjedő információs túlterhelés. Az információk túltelítettségének az egyenes következménye:
1) az információ kötelező és ingyenes járandóságként való értelmezése a közfelfogásban;
2) a látszólag korlátlanul rendelkezésre álló adatok közötti tisztánlátás képességének az elvesztése;
3) a befogadók korlátozott figyelméért folyó harc elfajulása az információ- és marketingiparban;
4) az információk között eligazodni képtelen, kórosan alultájékozott személyek és az eligazodásra képes kisebbség közötti szakadék növekedése;
5) az „újmédia” bekapcsolódásával a média közvetítő szerepének csökkenése, a közérdek és a szakértelem háttérbe szorulása;
6) az információkkal szembeni bizalmatlanság erősödése.
Lásd még befogadási blokád.
