A bulvár stíluscsábítás módszere olyan kommunikációs eszköz, amelynek lényege szerint az újságíró a hír tartalmi összetevőinek a háttérbe állításával a közvetítő elemekre irányítja a figyelmet. Ezzel a mondanivaló nem az üzenet tartalma, hanem az üzenet megfogalmazásának a módja lesz. A médiafogyasztó a nagy történetmondók, mesélők biztonságot adó társaságában érezheti magát, miközben az a jóleső érzése is meglehet, hogy közvetlenül a saját társadalmi köreiből előlépő személytől, adott esetben az „utca emberétől”, egy, a médiafogyasztóhoz társadalmi pozíció tekintetében közel álló közvetítőtől – például egy szemtanútól – tudja meg a híreket. A stíluscsábítással a minőségi sajtóban és a közszolgálati médiában csak korlátozott mértékben – vagy egyáltalán nem – lehet élni. Ennek ellenére a kereskedelmi média erőfölényének a hatására egyre több európai állam közszolgálati médiuma kezdte alkalmazni napi szerkesztési gyakorlatában a bulvár stíluscsábítás eszközeit. Lásd még bajtematika.
