A CSR (angolul Corporate Social Responsibility, vállalati társadalmi felelősségvállalás) a kommunikáció- és médiatudomány, valamint a menedzsment szakirodalma szerint azon önkéntes vállalati stratégiák és tevékenységek összessége, amelyek a gazdasági profitérdeken túl a társadalmi, környezeti és érdekelt felekkel kapcsolatos felelősségvállalást célozzák. Carroll (1991) szerint a CSR „a gazdasági, jogi, etikai és filantropikus felelősségek integrációját jelenti a vállalat működésében”. A magyar szakirodalomban, például Kerekes Sándor és Konrad Wetzker (2007) megközelítésében, a CSR „a fenntartható fejlődés vállalati szintű értelmezése, amely a hosszú távú értékteremtést a társadalmi és környezeti szempontokkal ötvözi”. PR-kontextusban a CSR a reputációépítés és a stakeholder-kommunikáció kulcseszköze, amely a magyar piacon különösen a közösségi bizalom növelésére irányul (Tóth, 2014).
