Reklám

Olyan tudatos, fizetett kommunikációs tevékenység, amelynek a célja egy adott termék, szolgáltatás, márka, esemény vagy eszme ismertségének a növelése, népszerűsítése, valamint a fogyasztói magatartás, attitűd vagy döntéshozatal befolyásolása. A reklám a marketingkommunikáció eszköztárába tartozik, és rendszerint tömegkommunikációs csatornákon keresztül, a széles közönség elérésére irányul. A célja lehet informálás, meggyőzés, figyelemfelkeltés vagy a fogyasztás ösztönzése.

A hirdetés a reklám konkrét, fizetett megjelenési formája, amely egy adott médiatérben (pl. nyomtatott sajtóban, televízióban, rádióban, online platformokon, közterületen) közvetíti a reklámüzenetet. Minden hirdetés reklám, de nem minden reklám hirdetés, mivel a reklám tartalmazhat egyéb kommunikációs formákat is, például PR-tevékenységet, eseményszponzorációt vagy személyes eladás támogatását.

A commercial a hirdetés egyik specifikus formája, amelyet audiovizuális (pl. televíziós, rádiós vagy online videós) csatornákon keresztül mutatnak be. Ez időalapú, rövid, figyelemfelkeltő, és célja a közvetlen fogyasztói reakció kiváltása.

A reklám a legátfogóbb kategória, amely a hirdetés minden típusát magában foglalja, míg a commercial ennek egy szűkebb, médiumhoz kötött megjelenési formája. A reklám kereskedelmi vagy társadalmi célú lehet, és a fogyasztói döntések befolyásolását célozza.

Lásd még commercial, hirdetés, reklámszennyezés, politikai reklám, társadalmi célú reklám.

Scroll to Top