Hashtag

A hashtag az X-ről (Twitterről) indult, majd a közösségi médiában széles körben elterjedt címke, amely egy adott témában született üzenetek, bejegyzések megjelölésére, kategorizálására szolgál, általunk megadott kulcsszavak alapján. A kulcsszavakkal a szerző a bejegyzés bizonyos témakörbe való sorolását jelzi. Formáját tekintve a ~ a témát jelölő, ékezetek nélkül írt – kulcsszó (többszavas kifejezés esetében szóköz nélkül egybeírt kifejezés), valamint az azt közvetlenül megelőző hash jel, azaz a kettőskereszt (#) együtteséből áll, például: #digitalisszakadek. A hashtagek állhatnak a bejegyzés végén, felsorolásszerűen (pl. „Nem növekedett jelentősen az internetpenetráció Magyarországon az utóbbi években. #internetpenetracio #digitalisszakadek”), vagy a szövegbe ékelődve akár a mondat értelmes részét is képezhetik (pl. „Nem növekedett jelentősen az #internetpenetracio, így érdemben nem csökkent a #digitalisszakadek sem Magyarországon az utóbbi években”). Mindkét esetben a gondolatot szerzőként az internetpenetráció és a digitális szakadék témaköreibe ajánlottuk, s mivel a hashtagek egyben hipertextként, linkként is szolgálnak, így az az online felület, ahol a tartalmat megosztottuk, az #internetpenetracio és a #digitalisszakadek hashtagekre kattintva a mi gondolatunkat is listázni fogja azon bejegyzések sorában, amelyeket ugyanezen kulcsszavakkal teggeltek. Amellett, hogy a hashtagek segítségével csoportosíthatjuk a hasonló témájú bejegyzéseket, ezek egyben lehetővé teszik számunkra az abban a témában született és megcímkézett bejegyzések láncszerű, kronologikus visszakeresését is. A kifejezést ma már nemcsak a kettőskereszt + kulcsszó együttese által alkotott címke megnevezéseként használják, hanem utal magára a hash (kettőskereszt) szimbólumra is. Lásd még bejelöl.

Scroll to Top