Az erőből reklámozás során a hirdetők célja a fogyasztók teljes pályás letámadása a reklámozott márka feltétel nélküli elfogadtatása, a fogyasztók behódolásának a kikényszerítése érdekében. Az ilyen típusú reklámmal a legnagyobb nemzeti és nemzetközi márkák élnek, kampányaikat hatalmas költségvetés jellemzi. Az erőből nyomuló reklámok ellentmondást nem tűrő jelenlétükkel az emberek életének indokolatlanul tolakodó részévé válnak. Sas István leírása szerint az erőből reklámozás könnyen felismerhető, mert a hirdetők:
1) hivalkodó médiafelületeket használnak (pl. beltéri/indoor és kültéri/outdoor felületek feltűnő igénybevétele, hidak és középületek becsomagolása, épületek különleges megvilágítása stb.);
2) a legdrágább sztárokat szerződtetik a márkájuk arcának;
3) nevüket adják a szponzorált eseményekhez (pl. Red Bull-repülőnap, Coca Cola Beach, korábban Marlboro-nagydíj, stb.);
4) a hagyományos reklámmal szemben előnyben részesítik a PR és a CSR tevékenységet. Lásd ezenkívül: befogadási blokád, gerillareklám, reklámszennyezés.
