Digitális lábnyom

Azon (rögzített) adatok és információk, amelyeket az online térben való tevékenységünk során hagyunk magunk után: szokások, információk vagy személyes adatok egy-egy internetes, telekommunikációs felület rendszerében, amely az adott felhasználó személyéhez kapcsolódik. Ezek egy része szándékos lenyomat (pl. blogolás, kommentelés, posztolás, saját honlap vagy profil létrehozása közösségi oldalon), más része a felhasználói aktivitás másodlagos eredményeként hagyott szándéktalan lábnyom (elraktározott jelszavak, internetes keresés előzménylistája, összegyűjtött adatok a megtekintett vagy mellőzött reklámokról, meglátogatott oldalakról, megnézett tévéműsorokról, támogatott kezdeményezésekről stb.). Ez utóbbiak a személyre szabott marketing fő adatbázisául szolgálnak, longitudinális vizsgálatuk fogyasztói trendeket rajzol ki, amelyek alapján következtetni lehet például fogyasztási szokásokra. A felhasználó tudta nélkül elraktározott és adott esetben értékesített adatok viszont lekövethetőségi, adatbiztonsági és személyiségvédelemmel kapcsolatos kérdéseket vethetnek fel.

Scroll to Top